Реклама
https://betatest.bgdnes.bg/shou/article/19305701 www.bgdnes.bg

Нешка Робева: Отидох на протеста пред Народния, който нямаше цел да ограничава

Нешка Робева отново проговори за скандалните протести пред Народния театър.

Вижте какво написа тя във Фейсбук:

“За спектакъла ПРЕД, т.н. Народен театър, на 7ноември
За дезинформацията и нейните проводници
За господарите и техните слуги
За още някои неща...
Бях го написала, не ми се публикуваше, докато не прочетох, как една жена ме обвинява в подбудителство и нервно задава въпроса, къде съм и защо се крия??
На 7ми ноември присъствах на протеста пред театъра.
Отидох на протест, който нямаше за цел, нито да ограничава правото на свобода в творческите процеси, нито да иска цензура, нито да спира, когото и да е, да влезе в салона и в деня на една паметна за народа ни дата, да аплодира подигравката с героизма на българските войни - мъже, дали живота си, за да я има България...
Няма да коментирам Г-н Малкович. Поканили го, предложил няколко пиеси, директорът на театъра избрал тази?!! Платили му – направил, каквото можал.
Отидох пред театъра и признавам, твърде наивно очаквах директорът да излезе и се извини, заради избраната дата. Да отложи премиерата.
Пристигайки на площада, видях полицаите, които стояха спокойно около колите. Впечатлиха ме няколко „юнака", нарамили байраци, като сопи, чух и хората от градинката - организатори на помена в памет на падналите при Сливница... Чувах ги как постоянно призоваваха прииждащите, да не се присъединят към „байрактарите" , да не се поддават на провокациите... Признавам – зачудих се.
След панихидата прозвуча „Покойници вий в други полк минахте...." „Българио за тебе те умряха..." Замислих се за покойниците, за сираците, вдовиците, черните забрадки... За онези недалечни времена, когато мъжете гинели по бойните полета, а жените запретнали цетките с кърмачетата, впрегнати в ралото - орели. Пред очите ми са нависналите като гроздове по вратите на препълнените вагони, студенти, зарязали ученето, за да се бият за България...
И си представих зрителя, настанил се на стола на дядо Вазов, как аплодира и се киска на плоските шегички и подигравки, подхвърляни по адрес на народа му...
Малко по-късно забелязах, как младоците с байраците, се скупчват, като по команда по стълбището.
Разбрах какво ще се случи...Всички разбраха.
И се случи...
Елементарно замисления и зле режисиран спектакъл ПРЕД театъра не можеше да е изненада. За никого! Може би само за органите на МВР? До известно време за мен и още няколко наивници, дошли да почетат паметта на прародителите си..Човек не трябва да е особено интелигентен, за да се досети, какво могат да сътворят подобни двуноги организми, нарамили трикольора, като овчарска сопа...
Не останах. Все пак имам горчив опит - говорила съм на митинги, опитвайки се да вразумя тълпата, дърпали са ме, влачили са ме, плюли и псували...
На другата сутрин попаднах на репортажа на БТВ.
Зададох си въпроса - аз бях ли там?
Още от началото на протеста имаше учудващо много камери, но в предаването не видях нито един кадър с тези, които бяха в градинката и отдаваха своята почит на героите, паднали в бой за Родината си.. Това беше истинският протест срещу гаврата с паметта на загиналите и опитите да бъде изтрита родовата памет, да се заличи историята ни, да се насърчават децата ни, да прегърнт джендър перверзията и забравят и род и език.... Да бъдем изтръгнати с корените... Убедена съм, че телетружениците бяха инструктирани и очакваха от най-удобната позиция да заснемат и покажат това, което днес, с основание предизвика реакция, което беше вандалщина, варварщина, щурм, позор...
Впрочем видях и себе си, и увисналия във нищото въпрос „Какво? Цензура??? А играе ли се Чехов"?А... Само че, аз не спрях – продължих –„... а Гогол, а изпълнява ли се Чайковски, а Прокофиев, Достоевски??? ..., Това не е ли цензура..." Бях развълнувана, възмутена... Спомняте ли си наш театър да е протестирал за срещу уволнението на един от най-талантливите ни Режисьори? А срещу снемането от репертоарите български пиеси? А срещу равихрилата се просташка пропагандна кампания? А това, че ни забраниха руската телевизия? Че извадиха автори, като Чехов, Достоевски, Стравински, Чайковски... Отказът да ни предоставят неподбрана информация? В главата ми звучи един въпрос денонощно. Защо?... Защо тогава не чух протестиращи? Сигурно, защото е нямало за какво да протестират? Всичко е било точно -политкоректно. Тук не иде реч за нищо друго, освен за принципи! Принципи и свобода на словото и МИСЪЛТА!
И тъй като, за умно-красивите, ние - народът сме тъпаците ,които не можем да мислим, те си наемат медии да го правят вместо нас.
Това обяснява поведението на БТВ и други подобни... Някой да не знае, какво може да направи опитен оператор? Може да покаже шепа хора, като многоброен митинг и обратно... А някой да не е чувал какво става с една лъжа повторена 100 пъти? БТВ повтаряха едни и същи кадри, как протестиращите /на повикване, срещу добро заплащане/ се бутат, как артистично повдигат дръжката на байрака... А пък друга стройна дружинка, заобиколена с достатъчен брой репортери, излъчи, как взеха очилата на Владо Пенев пред о1ите и в присъствието на достатъчно много хора, включително и полицай Един мъжага, който без особено усилие, можеше да помогне, се отдръпна, явно помолен, да не пречи на заснемането... Отвратително!
Да! Верен беше коментарът върху показаните кадри и още по-верен щеше да бъде, ако зад всичко това не прозираше поръчката.
Да се спрем и на дезинформацията и манипулацията на общественото мнение. Само че това при нас го няма –правят го само руснаците. Изводът е, че БТВ е руска телевизия, а в другите няколко, са се промъкнали руски шпиони.
Това не беше протеста.
Лесно разпознаваеми са добре платените, бързо реагиращи команди "бойни дружинки" - сбирщина от ултрасита, крадци побойници и хулигани. Дрогирани, напушени,, винаги готови да се бият, да реват, да трошат, пребиват... за това им плащат...
Има един въпрос, на който не е особено трудно да се отговори. Кой продуцира подобни, нескопосано режисирани пиески. Кой плаща?
Че всичко е добре и от рано организирано говорят сълзливите писъмца до Европа „Елате ни спасете, цензура... ултрадесни, ултра леви ултранационалисти...." Драматичните сълзливи участията по най-гледаните телевизии в защита на девствеността и свободата на Мелпомена....
Безсрамните лъжи...
Нагнетяване на напрежението продължи и продължава под различни форми, за да се създаде благоприятна среда за мръсотийката от снощи.
Васил Василев е слаб актьор и още по-слаб режисьор, затова е директор. Но не можем да отречем, че е добър играч и това се видя от излъчения репортаж по телевизията. Добре, все пак, че не ревна, когато с „треперещи" ръце, мелодраматично, се кълнеше, че всичко това, което прави било за наше добро?! Че за едната свобода на изкуството, е готов на чутовна саможертва?! Готов е, дори да си подаде оставката!!!.
Васил Василев е добър играч, съвсем обмислено, пресметнато и отиграно беше и излизането му и смесването с тълпата. Той добре знае и умишлено излезе, за да разбуни тълпата, знаеше какво иска и как да го постигне... Постигна го.
И въпреки това в голямата игра е пионка. Такъв е и министърът на вътрешните работи. За съжаление и на културата...
Прокуратурата се самосезирала. Дали да не й помогнем?
Иначе ще се повтори старата история – издирване на виновните, наказване на невинните, награждаване на неучаствалите.
Вярвам, че чистата, влюбена в изкуството и пазителка на демокрацията прокуратура, ще си съдере ризата, ще си оскубе перуката, но ще открие виновниците, за този позорен опит да се насажда патриотизъм и то насилствено, чрез цензура...
В изкуството? Позор! Веднага в „Хага"
Да подсетим прокуратурата, да проследи, кой пръв се възползва от ситуацията и с голи гърди, досущ, като Раймонда Диен се хвърли да спасява директора. Е, просто, Кирчо и дружки са млади в политиката, можеха поне малко да изчакат...
Не е смешно, не е и страшно - казват, че една трагедия повтаряна многократно се превръща в комедия...
Дали прокуратурата ще се осмели да предупреди някои медии за нагнетяване на напрежение, чрез манипулиране на фактите. За подбудителство към насилие?Едва ли. От медиите всички се страхуват... И най-много гузните.
Медиите? Тях си ги знаем, поръчват, плащат, изпълняват, по манталитет, те вече настигнаха, че и надминаха Америка...Нищо лично – бизнес изправят те пред камерата и те разстрелват... Е, ако не те докарат до самоубийство, може и да оцелееш...
Това, което ме тревожи е, че въпреки твърде елементарния и нескопосан сценарий, съвсем „неорганизирано", така спонтанно се включиха и артисти от други театри, долетяха и от други градове, като хвърковатата чета на Бенковски /предполагам, че не знаят кой е/ млади хора, връстници на онези, луди глави, които не бягали, а се връщали в Родината си, за да загинат за свободата и?! Тъжно е, че са връстници и на онези студенти, които протестирали и успели да принудят директорите на театрите в Берлин и Виена, да свалят постановките и поискат корекции в текста от самия Бърнард Шоу, в позорящата нацията ни пиеса...
И пак да не забравяме въпроса си.
Кои са истинските кукловоди?”

Четете още

Пелагия Видинска е българската Коко Шанел

Пелагия Видинска е българската Коко Шанел

Разболяхме Малкович

Разболяхме Малкович

Орлин Горанов вече не преподава в университета

Орлин Горанов вече не преподава в университета

Тончо Токмакчиев: Българинът не живее в реалността

Тончо Токмакчиев: Българинът не живее в реалността

Реклама
Реклама
Реклама