Реклама
https://betatest.bgdnes.bg/shou/article/16327971 www.bgdnes.bg

Филип Аврамов бесен: Черният петък е измама!

Трябва да се внимава с намаленията, категорична е и Светлана Гущерова 

"Идеята за Черния петък е безумна! Намаленията са измислени и манипулирани." Това обяви пред "България Днес" актьорът Филип Аврамов.

Реклама

"Хората да търчат из магазините и да се борят за стоки, които после могат да върнат", допълва Фицата.

Актьорът се шегува с Черния петък в социалните мрежи със забавни скечове. "Черен петък, черен петък... оженете се и всеки петък ще ви е черен", пръсна феновете си от смях Аврамов. Въпреки че хуморът е запазена марка на артиста, Филип не е голям почитател на ноемврийската практика за намаляване на цените и пазаруване на юруш.

"Абсолютно безсмислено занимание. Вече може да си поръчаш нещата по интернет... честно казано, не виждам смисъл."

Фицата смята, че всъщност намаленията на продуктите са подвеждащи и не отразяват реална отстъпка.

"Покрай тази голяма лавина от реклами не може да разбереш какво се случва", добави той. Аврамов забелязва, че манията за намаления се отразява и върху трафика на столицата. "Движението в София се увеличава 6 пъти, става невъзможно."

Тв водещата Карина Караньотова също смята, че голяма част от промоциите на Черния петък са инсценирани.

Реклама

"Тази година реших да не си купувам нищо, тъй като ми се струва, че тези намаления не са реални", съмнява се чаровната звезда на малкия екран.

"Не може яке, което е струвало 1000 лева, да се продава за 100, освен ако няма някакъв дефект. Скоро гледах нещо подобно за котешка храна. Твърдяха, че има 80% намаление, но като изчислих от цената, за която я виждам по принцип, осъзнах, че са намалили около 10%. Трябва да сме наблюдателни!" - казва още Карина.

Доведената дъщеря на Аня Пенева е почитателка на шопинга, но в момента предпочита да се съобразява повече с околната среда.

"Искам да бъда по-минималистична. Обичам много да ходя в магазини и да си купувам неща, но вече се стремя да износвам само един чифт обувки, за да не правя боклук и да не замърсявам природата", сподели водещата.

Караньотова няма против да навлизат нови традиции от чужди държави като Черния петък.

"Напълно естествено е да има нови практики. Детето ми много се забавляваше на Хелоуин например. Важното е да не забравяме нашите си празници", казва водещата.

Други обаче са възмутени от шума за деня на намаленията.

"Хората се вълнуват повече от Черния петък, отколкото от Деня на християнското семейство, заради комерсиалния свят, в който живеем! Минала година по същото време с изумление прочетох, че американците са похарчили рекордните 9,12 милиарда долара за онлайн пазаруване в Черния петък", изрази възмущението си Светлана Гущерова пред "България Днес".

Една от най-популярните лауреатки в конкурса на "Плейбой" се е разделила напълно с някогашния си еротичен имидж и вече е добра домакиня и майка на 4 дечица.

"Няма да крия, че преди години се е случвало и аз да се поддавам на тази вълна. Но вече не се вълнувам, още повече че у нас търговците са толкова хитри, че вместо по-евтин Черният петък често може да ти излезе по-скъп", призна си блондинката.

Вместо на Черен петък в мола Гущерова вече предпочита да е около голямото семейство и да обръща внимание на важните неща от живота.

"Много пъти съм казвала, че искам да имам голямо семейство, и се старая да поддържам топлината и семейния уют 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, 30 дни в месеца и през цялата година", казва Гущерова. И допълва: "Голямата ни дъщеря вече е на възраст, на която непрекъснато иска да научава нови неща, затова с баба й не пропускаме възможност да й показваме различни традиции и обичаи около християнските празници".

Пенсионираната плеймейтка продължава да се хвали със скъпарския си стил и начин на живот, но Светлана го прави с мярка и вкус, като вече семейството идва на първо място. Според красавицата празникът е прекрасен повод да покажем на най-близките си колко много ги обичаме и колко много означават те, вместо да се блъскаме в мола за боклуци.

В крайна сметка известните препоръчват да сте много внимателни какво си купувате. И добре да правите сметка дали обявеното намаление е действително.

Защо подлудява хората?

Навръх най-светлите християнски празници Черният петък изкушава милиони купувачи с невероятните си намаления и оферти. Маркетинговата практика възниква в Щатите, като големите намаления на редица стоки започват по повод Деня на благодарността и наближаването на коледните празници. В Америка намаленията се взимат много на сериозно, което, за жалост, води до инциденти. Между 2008 и 2018 г. Черният петък води до 11 смъртни случая и 109 ранени. В България практиката отскоро набира популярност, но засега не е довела до нещастни случаи у нас

За какво да внимаваме

1. Уверете се дали обявеното намаление е реално. Често зад 70% надолу всъщност стои не повече от 10%.

2. Много търговци обявяват големи намаления, но те са само за определени артикули, обикновено най-лошите. Другите са много по-малко или въобще не са намалени.

3. Проверете как се търгува това, което искате да си купите, по други магазини или сайтове. Често обявената цена, която се твърди, че е понижена, е нереална. В някои случаи намалената стока струва дори по-скъпо от обикновено.

4. Ако пазарувате онлайн, винаги се възползвайте от възможността за преглед и наложен платеж. Ако трябва да се плати предварително, го правете само от сайтове, за които има гаранция, че са истински.

5. Преди да пазарувате онлайн, се осведомете как стои въпросът с връщането. Понякога, въпреки че се продава от български сайт, стоката всъщност идва от склад в чужбина, което оскъпява драстично връщането й.

Четете още

Фицата ни зове да се женим

Фицата ни зове да се женим

Филип Аврамов СМЕНИ професията, дава финансови съвети

Филип Аврамов СМЕНИ професията, дава финансови съвети

Реклама
Реклама
Реклама