(ОБЗОР) До 15 г. затвор грозят Даниел, обвинен, че "подкарал" трамвай 22

- Защитата на младия мъж е категорична, че престъплението не е умишлено
- Рецидивистът има влязла в сила присъда от април т.г. за кражба, със сигурност ще иде зад решетките
От 5 до 15 години затвор грозят Даниел Терзиев, който причини инцидента с трамвай №22, след като го "подкара", а превозното средство дерайлира. Това стана ясно на заседанието, на което се гледаше мярката му за неотклонение пред Апелативния съд в София вчера, на което младият мъж се извини за постъпката си.
"Съжалявам и това е", каза Даниел, но думите му не трогнаха особено много магистратите и те го оставиха за постоянно зад решетките.
Защитата на погнатия за тежкия инцидент бе категорична, че не става въпрос за умишлено престъпление, а за глупава постъпка, която е довела до потрошаването на трамвая, стените на подлез и още седем автомобила.
"Клиентът ми е бръкнал в кабината на ватмана, за да му вземе цигарите. Без да иска, е бутнал скоростния лост. Когато е слязъл от трамвая, е видял, че превозното средство тръгва. Тогава моментално се е метнал отново на трамвая, за да се опита да го спре. За съжаление не е успял да го спре, а возилото се е засилвало все повече и повече. Все пак Терзиев няма никакво обучение и не е знаел как да спре трамвая. Нито е планирал да подкарва трамвая, нито го е направил умишлено. Няма никакви доказателства, които да сочат, че подзащитния ми нарочно е причинил инцидента", каза служебният защитник на Даниел Терзиев - адвокат Диана Дианова, пред въззивните магистрати. Прокуратурата обаче директно възрази срещу тези твърдения.
"Има достатъчно доказателства, които са събрани по време на досъдебното производство, които сочат, че Терзиев е знаел какво върши и деянието е умишлено. Вижда се, че трамваят първоначално се движи бавно, но след това започва да се засилва. Това говори за умисъл", твърдят от прокуратурата. Очевидно според държавното обвинение Даниел е имал умение да управлява трамвай.
Адвокат Дианова пък каза, че на този етап обвинението срещу клиента й се базира само и единствено на показанията на един свидетел и нищо все още не е доказано. Темида отсече, че има и други свидетели, дори и те да не са преки свидетели на инцидента, както и на камери се вижда ръка, която бута лоста в кабината на ватмана.
Тук е важно да отбележим, че се вижда само ръка, но не и чия е тази ръка. Защитата на Даниел не толкова оспорваше авторството на престъплението, колкото обвинението, че престъплението е умишлено.
Друго, което бе изтъкнато от адвокат Дианова, бе това, че Даниел доброволно се е предал на следващия ден.
"След инцидента е бил в шок. Когато е видял какви са щетите, се е притеснил страшно много. Тогава се е прибрал. На следващия ден не е отишъл на работа, което е нормално предвид шока, в който все още е бил. Тогава след разговор с баба си, която е онкоболна и той се грижи за нея, клиентът ми се обажда в полицията и се предава. Органите на реда идват в дома му, където го арестуват на място. Това само по себе си говори, че клиентът ми не се е укривал, а напротив", категорична бе адвокат Дианова.
Точно пък напускането на местопроизшествието и фактът, че не е отишъл на работа, прокуратурата го сметна за укриване. Според държавното обвинение, ако Даниел бъде освободен дори и под домашен арест, то той ще се укрие.
В крайна сметка, след като магистратите изслушаха и двете страни, прецениха, че има опасност да се укрие и да извърши друго престъпление, защото в момента е в изпитателен срок от предишна присъда за кражба. Тя е влязла в сила през април тази година и е 3-годишна.
Едно е сигурно и това е, че Даниел ще бъде осъден и ще полежи доста години зад решетките.
На този етап обвиняемият остава в ареста, а разследването продължава - водят се следствени експерименти, търсят се записи от камери в района, както и още свидетели.
Законът, по който е погнат
"Който повреди подвижен железопътен състав или железен път, въздухоплавателно средство, автомобил, електротранспортно средство (тролейбус, трамвай и други такива, предназначени за масов превоз) или съоръжения, или принадлежности към тях, тунел, мост или подпорна стена по пътищата, или повреди или допусне да се повреди, заседне или потъне кораб и с това създаде опасност за живота на другиго или за значително повреждане на чужд имот, се наказва с лишаване от свобода от пет до петнадесет години, както и с глоба от десет хиляди до петдесет хиляди лева." Това е членът, по който е погнат младият Даниел. Ако обаче държавното обвинение не успее да докаже по категоричен начин, че Даниел умишлено е подкарал трамвая, то тогава максимумът, на който може да бъде осъден, е 3 години пандиз.
Трагична съдба
Даниел Терзиев има тежък живот от малък. Майка му умира преди години, а баща му го изоставя на грижите на баба му. В момента бащата живее в Германия и не е ясно дали въобще поддържа комуникация със сина си. Даниел живее с баба си, която е онкоболна. Младият мъж, въпреки че два пъти погазва закона, работи и се грижи за болната си баба.