Погребална агенция зарибява с бонбони

Анна Радева
Сладки бонбончета пуска по пощенските кутии на софиянци частна погребална агенция. Лакомствата са грижливо пъхнати в добре затварящото се найлоново пликче с координати на фирмата.
Вежлив надпис пък пък напомня, че хората с ковчезите са готови да се отзоват по наша покана и да решат проблема. Освен това уверяват, че знаят къде, кога и какво да предприемат. Странната реклама е придружена с цветна снимка на свободно рееща се в небето бяла птица.
"Животът е горчив, а бонбоните сладки", коментира шефът на погребалната агенция Венцислав Паламаров. Той разказа, че в началото идеята била в рекламните пликчета да се пускат бонбони, защото тежат и лесно падат на дъното на пощенската кутия. По този начин авторите на хрумването могат да са сигурни, че информацията за фирмата по погребенията няма да се изгуби. Разпространението на бонбончета обаче не довело до увеличаване на клиентите, тъй като сладостите били едва стотина.
Преди месец пощенските кутии на пловдивчани бяха заринати с рекламни брошури на траурки. Те бяха сложени в пликове с надписи: "Министерство на здравеопазването" и "Община Пловдив".
Спецове в рекламната дейност коментират,че рекламите на погребални агенции, разпространявани по домовете на хората, определено имат ефект. Колкото и да му е гнусно на човек, без да иска, отваря плика със зловещото съдържание от любопитство да прочете какво е написано в него.
В последно време и в интернет се е активизирала рекламата на погребални фирми. Явно поради обедняването на българина цените на "последното сбогом" драстично вървят надолу. Едно непретенциозно погребение например може да се осъществи и за има-няма 300 лева.