ТУЗАР! Николай Събев стяга яхтата си за околосветско пътешествие
Ужасена е ветроходната общност от решението на Еконтий да плава в Червено море при пиратите
Собственикът на фирмата за куриерски услуги "Еконт" Николай Събев усърдно стяга яхтата си за околосветско пътешествие, научи в. "България Днес". Бившият министър на транспорта и съобщенията в правителството на Кирил Петков в началото на юни се сдобил с два плавателни съда.
"Едната лодка е 24-метровата моторница, за която милионерът е чакал 2 години да бъде произведена от италианския бранд "Сан Лоренцо", моделът е SX76", обясниха близки до предприемача яхтсмени. По техни думи в момента моторницата е паркирана в работилницата край пристанището "Алимос" в Атина, където й правят основен ремонт.
Самият Събев наскоро пусна пост в социалните мрежи, в който се жалва, че италианската моторница, въпреки че е чистак нова, има проблем с помпата, вентилаторите и вентилационната система, навигационния дисплей, електрическата инсталация и за капак се появил и шум в двигателя.
"Моторницата има два мощни двигателя "Волво" и може да развие скорост до 16 възела (което се равнява на около 30 км в час). Разходът й на гориво е 250 литра на час при максимална скорост", хвали се още Събев.
Еконтий, както на шега родната ветроходна общност нарича собственика на компанията "Еконт", си е подарил и друга лодка, но ветроходна. Начинаещият яхтсмен е платил сумата от 2,6 милиона евро на предишния й собственик, който има фирма за бързи кредити в България. Ветроходната красавица, чиято палуба е облечена в тиково дърво, е марка Hulbert Rassy 64, произведена е през 2018 г., разполага с 4 уютни каюти и носи името, дадено й от производителя "Алма дива", научи в. "България Днес". Плавателният съд е ситуиран на едно от най-луксозните пристанища в гръцки води "Гувия" на остров Корфу, където от няколко седмици всеки ден на кея около новата си придобивка се суети Събев.
63-годишният милионер се хвали пред чужденците ветроходци, които марината е събрала от цял свят, че се стяга за околосветско пътешествие с ветроходния си съд. "Пътуването по вода е планирано и ще започне, когато наетият от него капитан за плаване пристигне в Корфу", разказват от пристанището "Гувия". Нашенецът, веднага след като превел сумата за "Алма дива", отказал услугите на българския капитан, който 6 години се грижи за плавателния съд и е платил на капитан от далечна Австралия, който ще кацне тези дни, разказват запознати.
Въпреки че е възпитаник на Висшето военноморско училище във Варна, а преди години беше търговски директор в държавното предприятие "Параходство Българско речно плаване", Събев няма ветроходни умения, които са далеч по-различни от управлението на морски туристически или транспортен кораб, каквото се учи във Варна.
Планът на Събев е да събере екипаж и заедно с партньорката си в бизнеса и живота Донка да отплават първо към испански води, защото двамата имат луксозна вила и ще отдъхнат в Испания, а след това идеята е да продължат към Тайланд, където милионерът си е купил шикозен апартамент.
"Всички му се дивят как има сърце за такова плаване, вероятно не е наясно, че трябва да преплава през Червено море, където такъв малък плавателен съд на 100 процента ще стане плячка на морските пирати. Другият вариант е да заобиколи през нос Добра надежда в Атлантическия океан, който обаче е много проблемен маршрут за ветроходни съдове, изискват се състезателни ветроходни умения, издръжливост и голям късмет, защото ветровете са силни, а рискът - огромен", недоумяват ветроходци.