Реклама
https://betatest.bgdnes.bg/bulgaria/article/12463340 www.bgdnes.bg

13 км - най-дългото задръстване на "Тракия"

Властта не си мърда пръста да помогне

Бебета плачат, храсти стават тоалетни, дупки плашат шофьорите 

13-километрово задръстване на злополучната магистрала "Тракия" стана рекордьор това лято за най-дълга тапа.

В неделя следобед пътуващите от Бургас към София преживяха едновременно кошмар, яд и отчаяние, защото за един час се изминаваха по-малко от 5 километра, т.е. ако шофьорите бяха тръгнали пеша, щяха да се движат с една идея по-бързо. Но проблемите не бяха само на магистралата, но и около нея. Семействата се принуждаваха да изоставят колите си, за да изведат малките си деца до тоалетна. В близките храсти, тъй като други вариант няма. Някои възрастни спираха автомобилите си, тъй като им прилошаваше от жаркото слънце. Мнозина се придвижваха с отворени врати, макар мерките за безопасност да го забраняват.

Реклама

Предисторията - около 11 ч. в неделя се запалва камион на 152-ри километър от магистралата. Шест часа по-късно нито остатъците са преместени, нито платното е почистено. Преминава се само в една лента в разгара на летния сезон. Шофьорите задават много въпроси: Защо за 6 часа мястото не е почистено? Защо пътните патрули не отбиват движението по околните маршрути - през пловдивските села или Подбалканския път например? Защо полицаите си затварят очите за бясно каращите в аварийната лента. Но отговори няма.

От 165-и до 152-ри километър разстоянието се изминава за два часа и половина в онзи злополучен ден. В държава в Европейския съюз, в XXI век и по магистрала, която е част от Паневропейски транспортен коридор 8.

Шофьори разказват, че дори да успеете да се измъкнете от подобна мащабна тапа, "Тракия" предлага други изпитания. През почивните дни трасето беше наводнено от придошлите води в Карловско и създаде предпоставки за пътни произшествия. Дори да преодолеете и това препятствие, на 134-и километър ви очаква нов тежък удар по амбициите за цивилизовано придвижване.

Между Пловдив и Пазарджик състоянието на настилката е трагично и далеч по-зле от някои третокласни пътища у нас. Огромни коловози, дълбоки дупки и липсваща ярка маркировка превръщат пътуването в кошмар. Нещо като онзи участък от Чирпан до Стара Загора преди ремонта.

Строителството на автомагистралата започва през 1973 г. Близо половин век по-късно "Тракия" е задръстване, дупки и страх за оцеляване, но не и нормален път.

Реклама
Реклама
Реклама