Лигата печели 700 бона от билети за финала

*Над 30 000 вече са продадените пропуски
*Процент от продажбите отиват за ЦСКА или "Лудогорец"
Професионалната футболна лига ще напълни касата си след финала за Купата на България. Организаторът на турнира прибира огромната част от приходите за билети в мача между ЦСКА и "Лудогорец" на 22 май, с които ще върже бюджета си до следващата година. До този момент са продадени над 30 000 билета на цени от 20, 30 и 50 лева. По груби сметки приходите от финала ще са минимум 700 000 лева. Очаква се на мача да има около 33 000 зрители, като по този начин ще се превърне в един от най-посещаемите през последните години. В момента има останали билети само за централните блокове на сектор "Б", където иначе традиционно се настаняват феновете на "Левски". Пропуските за "А", "В" и "Г" сектор свършиха бяха изкупени само два дни след пускането им в продажба. Най-малко фенове ще има в централния сектор "А" заради голямата буферна зона между привържениците на двата отбора.
Най-посетеният финал в турнира през XXI век е двубоят през 2022 г., когато "Левски" победи ЦСКА с 1:0 пред 40 000 зрители. На второ място е ЦСКА - "Монтана" от 2016 г., когато на трибуните на "Васил Левски" има близо 32 000 души. Предстоящият финал между "червените" и "Лудогорец" със сигурност ще е по-посетен от "Левски" - "Славия" през 2018-а, когато на трибуните имаше около 29 000 зрители.
Президентът на ПФЛ Атанас Караиванов признава, че финалът за купата е основното перо в бюджета на организацията.
"Когато има голяма посещаемост, безспорно това е почти единственото нещо, което осигурява доход в ПФЛ. Не са евтини за организиране мачове. Финалът за купата е най-скъпият за организиране в България. Опитваме се да го правим на най-високо ниво, доколкото позволяват условията у нас", каза Караиванов пред "Дарик".
Лигата ще има и доста разходи по финала, като един от основните е наемът на стадион "Васил Левски". ЦСКА и "Лудогорец" ще спечелят пари от наградния фонд на турнира, който през миналата година бе увеличен на 650 000 лева, които се разпределят между всички участници. Победителят в мача ще получи и малък процент от продажбата на билети за своите фенове.