Строим пътя София-Видин до 2020 година

Трябва да има съкращения в централната администрация в БДЖ, но не и в експлоатационния персонал. Това каза служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова пред БНТ.
„В момента в централната администрация работят 1100 души, повечето от които юристи, счетоводители и всякакви експерти. Това е абсолютно ненужно за една централна администрация”, обясни Ангелкова.
Тя посочи, че 3,2 милиона лева са парите за покриване на щетите от наводненията във всички засегнати участъци, които са по трасето Димитровград – Нова Загора и Стара Загора – Пловдив. „До понеделник ще бъде възстановено движението в междугарието Любеново – Гълъбово. Предстои да се възстанови движението по път II Пловдив – Стара Загора, който също е в много тежко състояние. Към 15 септември няма да има прекъснати участъци, където да не се движат влаковете”, уточни министърът.
Николина Ангелкова добави още, че държавната помощ за БДЖ в рамките на 172 милиона лева за стари задължения до присъединяването е допустима. „Това означава, че съвсем спокойно можем да водим преговорите с кредиторите, защото нямаме съмнения около това дали ЕК ще нотифицира тази държавна помощ от 172 милиона лева, която от 2015 г. нататък следва да предвидим в държавния бюджет. Дали ще бъде за 3, 5 или 6 години – това зависи от възможностите на държавния бюджет. Тя е целева и ще служи само и единствено за покриване на стари задължения на кредиторите”, подчерта министър Ангелкова.
„За 2015 г. ние трябва да усвоим 1 милиард и половина лева, което е страшно много, ако ние не си направим достатъчно добре сметката от сега. И отварям една скоба, тъй като е изключително важно за следващия програмен период пътят Видин-София ще се строи и ще се прави”, увери тя.
Това трябва да се случи за програмния период 2014-2020 г. „Агенция „Пътна инфраструктура“ е стартирала преговорите с Европейската инвестиционна банка и ще се финансира по линия на транзитни пътища 6. Много е важно този обект да бъде завършен независимо от къде ще дойде финансовият ресурс. Смятам, че това за гражданите там е от огромно значение и то е приоритизирано от Агенция „Пътна инфраструктура“, обясни Ангелкова.