Реклама
https://betatest.bgdnes.bg/bulgaria/article/4294299 www.bgdnes.bg

Мъж викна Спешна помощ, за да се оплаче от КТБ

"Гражданите търсят спешна помощ за всичко, включително за главоболие и настинка. Големият процент от сигналите, които получаваме на спешния телефон не касаят спешната помощ и се пренасочват към други структури на здравеопазването", заяви пред Дарик обясни директорът на Центъра за спешна медицинска помощ д-р Иван Стойнов.

Не липсват и лъжливи сигнали, разказа Стойнев. Последният такъв случай бил от преди ден. Д-р Стойнов разказа как негов екип се е отзовал на сигнал, подаден от млад мъж за много високо кръвно налягане.

Реклама

Когато екипът пристигал на място обаче се оказвало, че мъжът нямал проблеми с кръвното. "Мъжът не се нуждаеше от медицинска помощ, а се е обадил на спешния телефон, за да отмъщава на институциите", разказа потърпевшият д-р Славчо Сърмалиев.

Мъжът използвал екипа, за да се оплаче от КТБ и oт доставчиците на интернет и телевизия.

По това време можеше да има някой, който реално да се нуждае от нашата помощ, коментира д-р Сърмалиев.

Според директорът на спешната помощ все по-често гражданите се държат агресивно към екипите.

"Необяснимо за мен като човек е да си потърсил помощ и когато тя идва да я посрещнеш с агресия", коментира още д-р Стойнов. Той смята, че дори да има забавяне на линейката, екипът няма никаква вина за това. Отношението на пациентите към спешните екипи е една от причините младите лекари не искат да работят в Центъра, категоричен бе директорът.

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама