Звездите на хотелите вече не са свързани с качеството на услугата

Звездите на хотелите вече не са свързани с качеството на услугата. Единната система за разпознаване на хотелите е отменена от Световната организация по туризъм през 1999 година. Това обясниха експерти пред Нова телевизия.
„В целия свят вече се знае, че звездите не означават качество. Звездите са категоризация на количествени данни – брой легла, размерът на стаите, коридорите. Качеството го дават клиентите”, обясни Румен Драганов от Института за анализ и оценка на риска в туризма. Той коментира темата след инцидента с туристите, които на Великден останаха без вода в четиризвезден хотел, за който с платили стотици левове.
Според него системата за категоризиране на хотелите в България е абсолютно сбъркана.
„Първо тя не трябва да се извършва от държавата, а от бранша”, обясни Драганов.
Според Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители” пострадалите от лошите условия в хотела могат да заведат колективен иск. В случая с Чифлика хотелиерът е можело да плати компенсация на туристите, а след това да търси компенсация от ВиК.
Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 1,20 до 4,80 лева - вече и с SMS