Реклама
https://betatest.bgdnes.bg/bulgaria/article/3717598 www.bgdnes.bg

Хонконг търси наше вино, мед, вода и розово масло, регистрират фирма за 24 часа

Правенето на бизнес в Хонконг е адски лесно, регистрирането на фирма отнема до 24 часа. Свободата на словото е гарантирана, както и всички основни човешки и граждански права, като правото на собственост на пример. Освен това имаме много силна нетърпимост към корупция и силни и ефективни правоохранителни агенции.

Това разказаха днес пред български предприемачи г-жжа Линда Лай, специален представител на Хонконг по икономическите и търговски въпроси в ЕС и директор на Търговско-икономическото представителство на Хонконг (HKETO) в Брюксел, г-н Зигфрид Ферщайпен, който е старши инвестиционен изпълнителен директор на Invest Hong Kong под егидата на HKETO - Брюксел и г-н Стивън Уонг, който е регионален директор за Европа в Съвета за търговия и развитие на Хонконг.

Реклама

Виж тук новите електронни издания в MediaMall - цени от 1,20 до 4,80 лева - вече и с SMS

Според тях Хонконг предлага много и разнообразни бизнес перспективи за български предприемачи. Търговско-икономическите връзки на града с ЕС са много силни, Европа е вторият по големина търговски партьор след Китай.

Търговският стокообмен на Хонконг с България за изминалата година е нарастнал с 30% и въпреки това общата му стойност е едва 108 млн. щатски долара, изглеждаща нищожна на фона на общата за Европа, възлизаща на 84 млрд. долара.

"Разликата е огромна и позволява огромно пространство за растеж и огромен потенциал за българските инвеститори", споделя г-жа Лай. "Затова сме тук днес, искам да стигнем до вашия бизнес, да му кажем какво поле за изява го очаква".

Стивън Уонг, представляващ Съвета за търговия и развитие на Хонконг, който е официалното ведомство на мегаполиса за насърчаване на търговията, представи дейността на НКТДС като един от най-големите организатори на събития от всякакъв тип в Азия.

"Присъствието още не е голямо, но започваме все по-активно да привличаме представители от българската винарска промишленост", заяви Уонг. Има и потенциални български купувачи на играчки, конфекция и битова електроника. "Има някои конкретни продукти, които ни интересуват в момента, с които знаем, че сте световно известни, но все още не и на нашия пазар. Това са розовото масло, киселото мляко, медът, много чистата бутилирана питейна вода, а също и мляко на прах. Това са все продукти, които са готови за продан у нас и каним Ваши производители да го споделят с нас, защото ние много ги харесваме. Това е нашата мисия днес.", споделя с усмивка г-н Уонг.

Реклама

Особено голям е интересът за внос на български вина в Хонконг, който е и безмитен. Съществува и възможността за импорт на цели контейнери и бутилиране на напитката там, което вече е практика при някои страни, напомни Уонг.

В семинара ”Хонконг - Вашият партньор за успех в Китай” представители на българския бизнес, заедно с делегатите на хонконгското правителство обмениха информация и опит в сферата на двустранните икономически отношения. Министерство на икономиката и енергетиката и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия също се присъединиха към дискусията.

 

Г-жа Линда Лай, посещаваща страната ни за пръв път, откри събитието с българското "Добър ден" и благодарности на присъстващите за интереса и присъствието. Тя резюмира текущото икономическо състояния на Хонконг и други актуални новини за града.

"Хонконг се възстанови много бързо от властващата финансова криза и регистрира 3% ръст на БВП за 2013 година, почти двойно покачване в сравнение с този от 2012г. Очакванията са за динамично нарастване през 2014 г."

Проспериращият град е част от Китай, но разполага със собствени и самостоятелни правна, икономическа и данъчна система. Налозите са много ниски, а такса ДДС изобщо липсва, заяви г-жа Лай. Мегаполисът, приютяващ 7 милиона души, е отделен икономически регион със свободни пристанище и пазар, който е особено богат и включва цял континентален Китай и всички държави от югоизточна Азия. Това всъщност е почти половината от световното население и огромна възможност за българските предприемачи.

Г-н Зигфрид Ферщайпен, старши инвестиционен изпълнителен директор на Invest Hong Kong и отговарящ за привличането на инвестиции в Китай, представи статистически данни за проспериращата организация. Той сподели и възхищението си от качеството на български софтуерни производства, с които се е срещнал на изложение в Хановер, Германия. Вижда потенциален търговски просперитет в Азия за 4 компании, с които е провел дълги разговори и се е убедил в стойността на предлаганите продукти.

Г-жа Лай заяви с гордост, че си е купила български крем за ръце с масла от роза и че би искала да има възможността скоро да си закупи такъв и в Китай. Стивън Уонг пък е закусил с роден мед и е очарован от превъзходството му пред този, който е опитвал в други страни.

Бизнес презентация последва след представянето на общите цели и идеи на гостите. Министерството на икономиката и енергетиката на България бе представено от самият заместник-министър, г-н Красин Димитров. Той презентира данни за икономическото и търговско състояние на страната и актуална информация спрямо чужди и наши инвестиции в страната и в Китай.

ЦВЕТЕЛИНА МИНЧЕВА

Реклама
Реклама
Реклама