Ваньо Танов с лимузина за 120 бона

С чисто ново „Ауди А5“ се е сдобил бившият шеф на митниците Ваньо Танов. Лъскавата играчка е модел 2013 г. и цената й заедно с екстрите надхвърля 120 хиляди лева. Сума, която трудно може да си позволи човек, прекарал целия си живот на държавна работа. Смущаващото несъответствие по никакъв начин не стряска бившия митничар. Нещо повече. Без да се крие, Танов преспокойно обикаля с новата си придобивка из улиците на София. Макар и щастливо пенсиониран, денят на Танов продължава да е затрупан със задачи. Купищата ангажименти не му оставят време да се нахрани като бял човек. Притиснат от времето, Танов е принуден да се тъпче накрак. Именно в такава ситуация го засякоха папараците на "България Днес" в края на миналата седмица.
С цената на няколко ожесточени разговора по телефона Танов успя да си осигури 15 минути спокойствие. Секунда по-късно лимузината му паркира безцеремонно пред уличен павилион. Изгладнял като вълк, Танов набързо забрави съветите на лекарите да внимава с храненето. Преди няколко месеца той претърпя тежка операция на жлъчката и заради последвалите усложнения едва прескочи трапа. След чудодейното оздравяване лекарите му наложиха жестока диета. На бившия митничар бяха категорично забранени всякакви пържени, мазни и тежки храни. Вместо тях лекарите му препоръчаха единствено мляко, ориз и пресни зеленчуци и плодове. Съвети, които Танов очевидно вече е забравил.
Премалял след множеството срещи, бившият митничар припряно си купи парче мазна пица. Гадният вид на закуската настърви още повече изгладнелия Танов и свали задръжките му. Подобно на озверял от глад гларус, той сгъна на две пицата и я излапа за отрицателно време. Това не му беше достатъчно и Танов се върна за нова порция вредно тесто. Второто парче също потъна набързо в гърлото на бившия митничарски шеф.
Доволен и с изпълнен тумбак, Ваньо Танов се качи в лъскавото „Ауди“ и отпраши с мръсна газ към следващата задача. Повечето от тях са поставени от Бойко Борисов, заради когото Танов от десетина дни отново е в София, разказват хора от партията. По думите им лидерът на ГЕРБ го е извикал от Русе, за да го консултира при интервютата му пред медиите за аферата с Мишо Бирата. На тях Танов неизменно е до бившия премиер, за да не стане издънка при обясненията на Борисов. Самият Танов предпочита да не коментира случката. Не пропуска обаче да се похвали колко добре са работили митниците по негово време на фона на намаляващите приходи от акцизи на цигари и горива след смяната на властта. От последните данни става ясно, че събраните пари са с 240 милиона лева по-малко от заложеното в бюджета.
"За три години вдигнахме летвата в приходната част с близо 2 милиарда, а сега се връщаме назад. Събирането на пари и задоволяването на политически интереси не могат да вървят заедно. Тези, които дават пари за партиите, не дават собствени пари, а преди това откраднати от държавата", коментира наскоро Танов.
Подарък от синовете
Скъпарската лимузина, карана от Ваньо Танов, е подарък от големия му син по случай пенсионирането му, разкриха близки до семейството. Високата й цена не била проблем за 32-годишния Милен Танов, който успя да завърти успешен бизнес в Русе, докато баща му заема отговорни постове в държавата. Възходът на предприемчивия младеж започва през 2007 г. По това време Ваньо Танов напуска поста си като шеф на ГДБОП и се впуска в политиката от името на ГЕРБ. По същото време Милен регистрира първите си две дружества в дунавския град - "Вендинг Груп" и "Ветас Аква". Те за отрицателно време успяват да поставят кафе автомати на ключови места в Русе. За бързия възход помага и фактът, че по това време общинският съвет в града се контролира от ГЕРБ. Бизнесът на Милен Танов бързо набира скорост и фирмите му декларират печалби от продадени кафета за стотици хиляди левове. С част от парите фирмата на Танов-младши успява да си купи огромна складова база в района на бившата търговия на едро.
Милен Танов развива и мощен рекламен бизнес чрез фирмата си "101 МЕДИЯ". За няколко години дружеството изгражда мрежа за външна реклама с десетки билбордове. Отделно поема и реализирането на цялостни рекламни кампании. Сред клиентите му са едни от най-големите мобилни оператори, цигарени и алкохолни фабрики, банки и модни марки.