Реклама
https://betatest.bgdnes.bg/bulgaria/article/2512293 www.bgdnes.bg

Внимание! Фалшиви оферти за Коледа

Скрити такси, измислени отстъпки, нерегламентирани ограничения, посредници - това са само малка част от заплахите, които дебнат от лъскавите рекламни листовки с празнични оферти за зимната ваканция. На пръв поглед цените на промоционалните пакети изглеждат повече от прилични. При внимателен преглед на по-дребния шрифт нещата не изглеждат толкова розови.

Най-новият хит за измама се появи само преди няколко дни. Рекламна брошура с несъответствия между снимковия материал и текста по-долу обещава релаксираща почивка в скъпарски хотел с басейн, СПА, сауна и още куп глезотии. По-надолу текстът гласи, че хотелът се намира в популярен наш ски курорт. При проверка в интернет, която малко хора биха направили, се оказва, че такъв хотел в този курорт няма. Нещо повече, хотелът от снимката се намира в съвсем различно ваканционно селище.

Реклама

"Това не е първият случай, няма и да е последният. Проблемът е разминаването на илюстрациите с името и местонахождението на хотела, което може да предизвика заблуда и да подведе клиента", обясни Богомил Николов, говорител на Комисията за защита на потребителите (КЗК).

Друг вариант да си дадете парите на вятъра е, когато платите капаро на мним хотелиер, който обещава големи отстъпки в интернет.

Пристигайки на място, ще разберете, че сте измамени и сте останали не само без пари, ами и без подслон през зимата.


"Брошурата ми попадна случайно, дори реших да я споделя с мои приятели в социалните мрежи. Най-евтиното понякога може да се окаже доста по-скъпо", оплака се пред вестника излъган отпускар.

За да се предпазите от подобен тип измами, може да постъпите по-отговорно към избора на оферта, като направите резервацията на място. Ако офертата е само в интернет, по-добре не рискувайте или заложете на вече изпитани промоционални сайтове.
Ако вече сте паднали в капана на подвеждащите реклами, обърнете се за помощ към Комисията за защита на потребителите за нелоялна търговска практика и/или Комисията за защита на конкуренцията за заблуждаваща реклама.

Там трябва да представите всички документи - касови бележки, промоционални брошури и т.н.

При доказани нарушения КЗК може да наложи глоби, които да достигнат до 10% от оборота на търговеца. Глобите, които Комисията за защита на потребителите има право да наложи, са в границите от 1000 до 15 000 лева.

Реклама
Реклама
Реклама