Реклама
https://betatest.bgdnes.bg/bulgaria/article/20818363 www.bgdnes.bg

Ремонтираха наполовина пътя, на който загина Сияна

Едната лента е с нов асфалт, другата си стои с коловози 

Ченгета бдят почти денонощно, ограничението е намалено на 60 км/ч в участъка

Ремонтът на пътя, на който загина Сияна, приключи с... поправка наполовина. Това видя репортер на "България Днес".

Реклама

Участъкът Радомирци - Телиш, в който 12-годишното момиче загуби живота си след тежка катастрофа на 31 март, е само с една ремонтирана лента - онази, в която стана трагичната катастрофа. Само тя е асфалтирана, другата продължава да си стои с опасните коловози. Ремонтираният участък е малък, но по всички личи, че ремонтните дейности са окончателно прекратени. Това потвърди пред "България Днес" един от полицаите, които патрулират в района. В другата лента, която не е асфалтирана, въпреки че също е изключително опасна, има сложена само хоризонтална релефна маркировка. Това означава, че тя няма да бъде асфалтирана. Този тип маркировка има за цел да накара водача да намали, но според доста от шофьорите, които редовно минават по този път, това не се случва.

На метри от лобното място на Сияна почти денонощно е закотвен полицейски автомобил. Ченгетата следят стриктно дали се спазват ограниченията. Ако някой си позволи да превиши дори с минимална скорост, бива спиран моментално. Ограниченията в този участък до скоро бяха 70 и 80 км/ч. Сега вече има нови знаци и ограничението там е 60 км/ч.

Дано тези мерки помогнат, въпреки че и на пръв поглед се вижда, че са недостатъчни. Ремонтът, за който всички шофьори, минавали оттам, казваха, че е належащ, бе една от обсъжданите теми в държавата, но приключването му повдигна още повече въпроси. Защо само едната лента е асфалтирана, а другата е с релефна маркировка? Защо е асфалтиран по-малко от километър, при положение че целият път е в окаяно състояние, с коловози от големите тирове, които редовно минават от там? Защо от АПИ смятат, че релефната хоризонтална маркировка ще е достатъчна?

Министърът на регионалното развитие и транспорт Иван Иванов само преди дни съобщи, че целият участък Телиш - Радомирци ще бъде ремонтиран, но това ще се случи през есента, ако всичко върви по план.

"България Днес" успя да разговаря с няколко шофьори, които редовно минават през участъка. Те са категорични, че единственото нещо, което спира джигитите да не хвърчат бясно по пътя, са полицаите, които са постоянно там.

"Тези релефни лентички, които са ги сложи през няколко метра, въобще не се усещат, ако си с меко окачване - например джип или по-проходима кола, съвсем не се усещат. Ако си със спортна бегачка с твърдо окачване, тогава ще се замислиш да намалиш, за да не си разлееш кафето. Това, че са асфалтирали само едната лента, е подигравка. Другата продължава да си стои с опасните коловози. Ако гумите ти ги нацелят, дори да караш с 60, 70 км/ч, колата се измества рязко встрани и може да стане изключително опасна ситуация. В този участък, ако остане в този му вид, трябва да се кара с не повече от 40 км/ч, за да не стават бели", единодушни са водачите, с които разговаря "България Днес".

Реклама

Репортер на "България Днес" забеляза, че на лобното място на Сияна са поставени пресни цветя и плюшени зайчета. Много от водачите, които минават, поглеждат натам и дори намаляват скоростта, като по този начин показват своето уважение към паметта на 12-годишното момиче.

Георги Александров, отнел живота на Сияна, вече е погнат за жестоката катастрофа. Шофьорът е в ареста, а делото се очаква да започне в най-скоро време. Александров го грозят от 5 до 15 години затвор.

Междувременно има и паралелно разследване за качеството на пътната настилка, което продължава да тече. От прокуратурата споделиха, че има данни за престъпления на длъжностни лица по поддръжка и изграждане на пътя. Това разследване се води под надзора Софийската градска прокуратура.

 90 дни от гибелта на малкото момиче

Вчера се навършиха 90 дни от гибелта на малката Сияна, която загина на пътя между Телиш и Радомирци на 31 март. Талантливото момиче се возеше заедно с баба си и дядо си, а колата им беше отнесена от камион, шофиран от системния нарушител Георги Александров. Детето загина, а дядото е в тежко състояние в болница в Плевен. Шофьорът на камиона кара с 13 км/ч над ограничението, което точно там е 70 км/ч. По време на разследването стана ясно, че тираджията има около 20 нарушения по пътя, което е абсолютно недопустимо и само е вещаело да се случи подобна трагедия, каквато за жалост се случи.

Четете още

90 дни без Сияна! Баща й с трогателно послание

90 дни без Сияна! Баща й с трогателно послание

Бащата на Сияна отрече: Никога не съм твърдял, нито дори си помислям, че лекари обират мъртви деца

Бащата на Сияна отрече: Никога не съм твърдял, нито дори си помислям, че лекари обират мъртви деца

Болницата, в която Сияна загина: Твърденията на бащата не отговарят на истината

Болницата, в която Сияна загина: Твърденията на бащата не отговарят на истината

Ужасяващо мародерство! Сияна ограбена след смъртта й

Ужасяващо мародерство! Сияна ограбена след смъртта й

Реклама
Реклама
Реклама