Реклама
https://betatest.bgdnes.bg/bulgaria/article/11964259 www.bgdnes.bg

Тв водещият и продуцент Васко Мавриков: Като неработещ КАТ да се закрие

Какво стана след смъртта на Милен Цветков? Нищо!

Кой е той

Роден е на 6 август 1976 г. Учи три години музикален театър, оперно пеене и модерен балет паралелно с НАТФИЗ. Припечелвал е джобните си с ирландски танци в култов столичен пъб. Дебютира като сценарист в "Сладко отмъщение" - скритата камера за знаменитости на Global Films. По-късно кланът Халваджиян го вербува за разследващ журналист в "Господари на ефира". Силно изразеното си чувство за справедливост проявява с репортажи и във "Вечерното шоу на Азис" с рубриките "Човекът телевизор" и "Инспектор гадже". Работил е и в "Денят е прекрасен" по Би Ти Ви. Васко има детска театрална школа и е водещ на "Шоуто на Мавриков" в телевизия "Евроком".

Лили АНГЕЛОВА

- Г-н Мавриков, вашият пост в мрежите да закрият КАТ след поредната катастрофа с две невинни жертви събра десетки мнения на хора, които също са пострадали от джигитите. Как си обяснявате, че няма реакция на органите?

Реклама

- Постът ми във фейсбук беше по повод на това, че когато една структура е неработеща, то тя се закрива. Нали така се случва? И в случая никаква работа не се върши, след като всяка вечер и при нас на бул. "Ботевградско шосе" има гонки, а реакция на пътната полиция - никаква. Докога така ще я караме?

- В коментарите хората, писали ви под апела, споделят и други булеварди, на които има гонки, но КАТ спи - "Васил Левски", "България", "Евлоги и Христо Георгиеви", "Черни връх" и т.н. Какво трябва да е решението, за да има спокойствие за хората?

- Сега ще ви дам един пример. В Лондон също има засилено видеонаблюдение, но след него веднага бърза реакция от страна на административните им служби там. Ако си направил пътно нарушение някакво, защото за този човек от последната катастрофа разбрах, че е направил над 50 такива, веднага след полицията се задейства съдът. То има и друг пример - правонарушител с 50 досъдебни производства, но никой нищо не предприел срещу него. И като се случи нещастието, почваме да се вайкаме: "Леле, уби жена си". Как може чуждестранните служби да си вършат толкова бързо работата, а ние не? Веднага те прихващат било чрез данъци или друго, но законът те преследва. В същото време тук виждам, че нашият закон не изисква кой знае какви действия от Пътна полиция. Всички знаем къде са тези гонки, и катаджиите ги знаят, знаем кога започват - лятно време, е някой да е видял служители там на място? Не. Т.е. след 18 ч. държавата минава на автопилот. Това е най-лошото при нас, че винаги такъв обществен казус, който възпламенява дебат, влиза в руслото на политическото говорене и се притъпява. И след това пак същото. Примерно това, което се случи на моя колега Милен Цветков. Нищо не се предприе като хората и там, а делото се точи толкова време! Смятам, че е време и тук да се доближим до американската правосъдна система. И там големи музиканти, звезди от шоубизнеса, като ги хванат пияни или с друго нарушение, веднага влизат в затвора и чакат делото. У нас само говорим за превенция на престъпността, а нея я няма. Ето за мен убиецът на Милен Цветков е престъпник. А този джигит от катастрофата преди ден с неговите 50 нарушения е рецидивист, какво прави на пътя изобщо?

- Понякога КАТ правят акции, но не се чуло да има превенция срещу гонките.

- Техните акции на КАТ са по-скоро пиарски - "без колан", със зимни гуми ли си, говориш ли по телефон и т.н. Глупости! Аз си спомням, че преди години имаше инициатива за една неработеща писта в Божурище, която да се използва от шофьори, които участват в надбягвания. Нещо на ръба на закона беше - хем регламентирани и охранявани от полицията, хем и те доволни. Пак да се направи нещо такова. Окей, искате да се самоубивате по този начин, правете го, без да наранявате невинни хора. Но пък и не може една група хора всички да са им заложници. Защото някой ще има желание да чупи прозорци, за да е щастлив, и какво? Ще развиваме стъкларски бизнес ли? Навсякъде има правила, като искат да живеят като талибани, да го правят на определените места. Ето сега има и война, ако им трябват адреналинови усещания на тези хора, отивайте. Без значение на чия страна ще се биете, и пари ще получите за това като наемници.

- Но ето вчера на празника на МВР имаше наградени служители. Явно и в КАТ има хора и хора.

- Те и синдикатите им като ревнат - искаме пари! Е да, ама ако аз отида и поискам от шефа си да ми увеличи заплатата, нали ще ме пита на базата на какви резултати го искаш? Какви ли не комисии има и какво правят те? Според мен цялата Пътна полиция трябва да е преформатирана. Добре, че поне направиха електронни услугите в КАТ, защото беше безумие от опашки. Но за контрола на пътя не само да обясняват: "Имаме нови камери". Ама не са хванали нарушители, а само сте ги констатирали със снимки. Т.е. отчитате ги като нарушения, но не ги хващате. Защото ето и сега излиза служителят и казва, че момчето е имало над 50 нарушения. Ама това е констатация, отчетено. Време е вече да има и действия, не само констатации. И това не е от вчера, не е от днес. Знаят се всички места, на които могат да се случат катастрофи. На повечето места се прекръстваш три пъти и ако минеш, минеш. Камерите добре, но само с тях не става. Трябва да има запориране на сметки и всякакви възпиращи действия, следващия път човекът и да не посмее да седне зад волана. Трябва да се създаде страх от КАТ. Другият момент са бързите коли, които не могат да се овладяват от млади шофьори. Ние сме държавата на турбогъзарите и на неграмотните, арогантни шофьори.

Реклама

- А вие обръщали ли сте се към КАТ за нещо?

- Да, в моя район "Подуяне" съм питал кога ще сложат светофар до касите на "Герена". И отговорът е: "Трябва да има много голям трафик". Т.е. един човешки живот е равен на голям поток от хора, за да сложат светофар. Глупости са това. Само двама човека да минават, трябва да го има. Но тук човешкият живот не се цени. Ако върнем назад след смъртта на Милен Цветков, какво се случи като превенция? Нищо. Ако се върнем още назад, и Кембъла беше пометен, тогава пак се говореше, че ще има превенции и т.н. За съжаление, като се дръпне чертата, накрая ние губим повече хора от катастрофи, отколкото от болести. Дори коронавирусът не можа да мине като бройка жертвите от катастрофи в рамките на една година. А има пари иначе. Аз съм сигурен, че в Пътна полиция се наливат пари. Добре, сложи винетки, толтакси и т.н., трябва да има пътища, но само с това не става. Не искам да говоря за предишните управляващи, но добре, че го има пътя Бургас - София. Да, дупки разни, но го има. Иначе сега щяхме да отчитаме смъртни случаи и по това трасе.

- Каква ще е реакцията сега на КАТ според вас след поредните жертви на пътя?

- Най-вероятно ще се размърдат ден-два и после пак ще е същото. Не съм обнадежден. В САЩ ги гонят с хеликоптери, с дронове, всяват страх, като хрътки са, стоят и гонят провинилите се. Не казват: "Не даде десен мигач", дай 50 лева, знаем ги тия номера. Да не кажат хората, че съм песимист, ще дам и друг пример, ама позитивен - с телефонните измамници как се оправи полицията за няколко месеца? С тях се справиха, а с джигитите не могат. Значи трябва да измрат всичките роднини на всичките 240 депутати, за да се задействат. Само тук, в България, го има това да не работи полицията със съда, бързо и адекватно. В САЩ те хващат и веднага съдията те осъжда. Така и тук трябва да стане.

- Ако имате възможност да кажете нещо на катаджиите, какво ще е то?

- Както каза Слави Трифонов на новите управляващи - "Да преядете с власт", аз ще използвам думите му да пожелая на контролите по пътя: "Дано преядете с пари".

Реклама
Реклама
Реклама